Vedení účetnictví

Účetnictví musí vést všichni podnikatelé, jejichž obrat přesáhne za bezprostředně předcházející kalendářní rok částku 25 000 000 Kč, a to od prvního dne kalendářního roku. Dále se povinnost vést účetnictví vztahuje na:

  • právnické osoby, které mají sídlo na území České republiky
  • zahraniční osoby, pokud na území České republiky podnikají nebo provozují jinou činnost podle zvláštních právních předpisů
  • fyzické osoby, které jsou jako podnikatelé zapsány v obchodním rejstříku
  • ostatní fyzické osoby, které jsou podnikateli, pokud jejich obrat podle zákona o dani z přidané hodnoty v rámci jejich podnikatelské činnosti přesáhl za bezprostředně předcházející kalendářní rok částku 25 mil Kč
  • ostatní fyzické osoby, které vedou účetnictví na základě svého rozhodnutí

Služby v oblasti vedení účetnictví

  • vedení účetních knih a ostatních agend
  • vedení evidence pro plátce DPH
  • zpracování podkladů a výstupů k daňovým přiznáním (DPPO, DPH, silniční atd.)
  • výsledné sestavy a agendy

Struktura vedení účetnictví

  • syntetická a analytická evidence účetních knih
  • pokladní kniha
  • bankovní kniha včetně účtů cizích měn
  • kniha pohledávek a závazků
  • kniha evidence majetku
  • evidence DPH
  • průběžné sledování stavu hospodářského výsledku
  • zpracování roční účetní závěrky a podkladů k výstupům
  • sledování termínů pro platby záloh na různé daně

Mzdová agenda a personalistika - účetnictví

  • zpracování mezd a mzdových výkazů pro pojišťovny
  • mzdové listy
  • pracovní smlouvy, dohody, jiná smluvní ujednání
  • přihlášky a odhlášky zaměstnanců
  • evidenční listy důchodového zabezpečení

Po uzavření účetního období a zpracování daňových přiznání obdrží klient přehledně uspořádané doklady za účetní období včetně sestav účetní agendy v elektronické, popřípadě tištěné formě.